torsdag, november 23, 2006




En liten titt inn i sømmens verden!!

Fikk bare så lyst til å vise dere litt av hva min "lappegale" mamma holder på med.Hun er fullstendig hekta på søm/stoff........ på lik linje med at jeg er hekta på papir. I disse dager pleier hun å være med på slagsutstilling og selge produktene sine, og de pleier å gå unna som varmt hvetebrød. Men i år valgte hun å ikke være med. (selv om hun syr like mye.....) så da har vi døtrene vært "salgssjefer" litt rundt omkring.. Hatt med tingene hennes på jobb og til venninner. Vi selger og tar opp bestillinger.
Det er veldig gøy når det selger så bra.
Vesken som er avbildet over her, er vel noe av det hun har solg mest av.... i alle farger og varianter. De er lager av gamle olabukser.De er solgt over hele landet, via jungeltelegrafen!!
Tror hun har kommet ut av tellinga , men det er over 400.
Disse musene syns jeg er bare herlige!! Selv har jeg settet med røde klær istedet for grønne. Disse på bildet har nettopp fått et nytt hjem på Raufoss.

nissene syns jeg også er veldig koselige. De er av mine favoritter og pleier å sitte på komoden i gangen min når det nærmer seg jul. Dette paret her venter fortsatt på et nytt hjem;-)

Og her ser dere kjøkkengardinene mine til jul.
Måtte prøve de på stanga i går. Gardinene er ikke nye av året, de fikk jeg i fjor. Men det er først i år de passer inn på kjøkkenet mitt. Det er nyoppusset i lyse farger. Fargen tidligere var rust rød/oransje..... (ikke pen)
Ideen til disse gardinene fikk jeg i fjor av en kollega som hadde sett noe lignende i et blad. Og jeg er kjempefornøyd!!!
Hun har solgt mange av disse det siste året.... i flere farger!!

Ellers må jeg bare si at jeg ikke har arvet hennes egenskaper når det gjelder å sy!!! Har selv en symaskin som ikke funker( og jeg gidder nesten ikke å prøve å finne ut av hva som feiler den)


3 kommentarer:

gudrun sa...

Så masse fint moren din syr! :-)
Gøy å ha en sånn hobbylerend mamma, da.
Jeg falt pladask for nissedama på det øverste bildet. Hun var bare helskjeønn.
:-)

FrkAnne sa...

Flotte saker , din mor lager !
De gardinene var lekre og orginale !

Anonym sa...

Å vilka fina saker din mor har sytt!!!

/Sanna