onsdag, mai 16, 2007

Da er endelig alt klart for årets 17. mai feiring.

Denne gangen har det faktisk vært litt mas... har fartet hit og dit i det siste... og jobbet i tillegg, så dagene har vært fylt opp til randen.
Mange som vil ha bestilt konfirmantkort, så det har jeg også sittet med for fullt de siste dagene.. men nå tror jeg at alt skal være i boks.
Ellers i dag har vi vært en tur på sykehuset til kontroll. Sondre, yngste mann på 13, har vært inne hos ortopedspesialist for å få tilpasset fotsenger og sko. Han plages med vonde bein. Trygdevesnet har innvilget spesialsko og såler til han.... men det skal ikke være lett bestandig... han bruker minimum 48 i sko, og vet dere hva........ spesialskoene gikk bare til 46 og 47...... skjønn det den som kan!!!!!!Jeg er rimelig oppgitt!!!! Ett par hadde de fått tilsendt i dag, et par joggesko i str 48.. men de ble for små med såler i.. Så er det bare å vente da, og håpe at de greier å skaffe større. (og hvis de ikke kan skaffe han sko i riktig str, så dekker ikke trygdekontoret....)
Da må vi betale alt selv!!!!
Eller hadde vi et håp om at han kunne få seg sko i en ny butikk som åpnet i Gjøvik denne uka... men der hadde de 6 typer med "gubbesko"...ikke noe for en 13 åring hvertfall..

Så er det noen som vet hvor jeg kan få tak i så store "kuule"sko, så får dere rope ut!!! Vet ikke om det hjelper å ta turen til hovedstaden heller..... hans største ønske er et på skatesko....
..... så vi fortsetter jakten......

Eller teller vi ned dagene til vi reiser sørover.... under en uke igjen nå!! og gjett om vi gleder oss, ikke ofte vi reiser på "voksenferie"!!

Legger ved noen bilder fra fjorårets 17. maifeiring.
Bildene er av: Sondre, med flagg først i rekka, og etter han kommer Kristina og så Eirik.
Så et bilde av Simen på "sopelimen"... vet ikke helt hvor han har tenkt seg hen men....
Etter det et bilde av Kristina, som "flyr"
og tilslutt Eirik i fin driv på "sopelimen"

En god 17. mai til dere alle sammen!!

























































6 kommentarer:

_Kine sa...

Jeg vet ikke hvor langt opp de går i størrelser, men du kunne jo sendt mail/ringt til Stress og Sole Service i Oslo og hørt? Jeg kjøper mine sneakers der, og syns alltid skoene som er utstilt ser gruelig store ut. Men det er kanskje fordi jeg har str 36 da... Men uansett, det er verdt å høre. Sole Service er best på service da. Stress er litt... stress :P Lykke til, og god 17. mai.

Catrine sa...

Jeg har en mann som bruker store sko. Han kjøper dem i en butikk i Trondheimsveien i Oslo, lurer på om den bare heter Store sko. Jeg har ikke vært der på mange år, men det går kanskje an å ta en telefon og høre litt hva de har. Lykke til iallefall!
Og riktig god 17.mai til deg og dine! :)

Annie Skogheim sa...

Hei Hilde.
Det å ikke få tak i sko soom passer vet jeg alt om. Det å ha størrelse 44 i damesko er heller ikke like lett alltid. Jeg vil anbefale http://www.storesko.no/ Der har både pappa og jeg handlet i mange år. Det er en kjedelig butikk, men de har et greit utvalg (til å være store sko) og god service. Har ikke benyttet nettbutikken siden jeg bor bare 15 min fra de, men du kan jo titte litt i nettbutikken deres :)

Ang såler så er det jo helt utrolig teit at trygdekontoret ikke dekker hvis de ikke har størrelsen. Frykter vi her i huset kommer i samme situasjon om noen år. Henning på 6 år bruker i dag størrelse 37 i sko. Ikke akkurat normalt det heller så han havner nok i nærheten av 50 størrelse er jeg redd... Begge gutta her i huset bruker spesialsåler/fotsenger.

Ha en flott 17 mai og lykke til på skofronten!

Annie Skogheim sa...

Hei igjen! Ser Catrine har lag inn innlegg mens jeg skrev. Butikken hun nevnet er samme som jeg skrev om, den flottet for en god stund siden fra Tr.heimsveien til Rathkesgate ;)

CHRISTINE JOHANSEN sa...

Det finnes masse Nike sko og sånn i store størrelser! Sjekk http://www.cantstopthekicks.com om du kanskje kan finne noe der, dem sender til Norge! Har en kamerat som alltid bestiller derfra, og han har store sko og bruker vel 46 eller no :) Lykke til i jakten :)

Hege sa...

Hei!
Har ingen tips om store sko men vil ønske deg og familin din en riktig god 17. mai!