tirsdag, juli 24, 2007

Fortsatt ferie!!
Hei hei alle venner og kjente. Her i heimen har vi fortsatt ferie. Ikke så mange krumspring vi gjør om dagen men......... det har sin årsak i at eldste mann i huset må ta det med ro etter en hjernerystelse.
Så ferien tilbringes stort sett her hjemme.

Det gir meg tid til å prøve meg fram på litt nye ting.
Har lenge hatt lyst til å prøve andre maleteknikker når jeg skal male motivene til kortene mine.
Og etter å ha "mast" litt på Aud ( http://audsn.blogspot.com/ ) om litt tips og råd og tittet litt inne hos Petra ( http://paradises.blogg.se/ ) bestemte jeg meg for å prøve akvarell først....
Så her kommer altså mine første motiver malt med akvarell.... *rødme* Ikke akkurat perfekt men...........øvelse gjør mester sises det!!!!!
Eneste problemet er at jeg ikke greide å blande en, i mine øyne godkjent hudfarge, så der har jeg jukset litt og malt med distress.....er det litt fy eller??? Dere som har greie på dette....

Her trenger jeg kommentarer altså, fra dere erfarne akvarellmalere, for dette er jeg virkelig fersk på!!!!!


5 kommentarer:

Kirsten sa...

De er jo superfine!
Du skulle sett mine utgaver du *knegg*
Da hadde du dødd baklengs *hihi*
Fortsatt god ferie!

Heidi sa...

Vel...erfaren akvarellmaler er jeg vel ikke. ;o)
Men syntes det så kjempe flott ut jeg!!!

petra/paradise sa...

ååh!! va roligt å se att du försökt dej på akvareller! tycker du är jätteduktig, vad du än testar =)

Forsatt trevlig semester vännen! Å tack för alla gulliga ord!! *glad*
Kram Petra

Cathrine sa...

Synes det ble veldig fint jeg, er det så stor forskjell da? Mener å male med distress og aquarell. Må og med det samme si at du er utrolig flink til å lage kort, du er en stor inspirasjons kilde.

Aud sa...

Dette ble nydelig, Hilde!

Vet du, jeg juksa litt jeg også da jeg malte litt med akvarell når det gjelder hudfargen, jeg brukte akvarellblyanter der... ;o)