onsdag, juni 11, 2008

Hoppsann, skal det være en kaffe?!
Fikk for en tid tilbake siden en "oppskrift" på å lage kaffeark av Marianne. http://marianneskortogstempling.blogspot.com/
Når jeg var og holdt kurs hos Scrapparguri, hadde hun så fine ark i butikken. Og hun var så snill å gi meg oppskriften...
Har brukt hennes oppskrift litt "fritt" og laget min egen versjon.. Men resultatet blir sikker omtrent likt...
Det første jeg har gjort er å kjøpe inn pulverkaffe, masse ufyselig pulverkaffe....( for det er slettes ikke godt)
Jeg blandet en sterk kaffe og la arkene og tagsene i dette "badet" Lot det trekke i flere timer.. før jeg tok det opp og la det til tørk på noen aviser... Så mens det forstatt var skikkelig bløtt drysset jeg over masse kaffepulver... og lot det tørke. og vips så hadde jeg en haug med nye kaffeark og kaffetags.
For at hyssingen på tagsene skulle matche, knyttet jeg den på før jeg farget tagsene.
Tusen takk Marianne for oppskrift!!
Så da vet dere hva fridagen min har gått med til!! ....selvfølgelig har jeg vært litt husmor i tillegg... løpt etter kaniner i hele dag jeg..... men de gjemmer seg når jeg kommer....hybelkaniner altså..... hihi
PS: Slike tags får du kjøpt i butkken vår på Gjøvik.... Du kan farge de selv eller kjøpe de ferdigfarget!!


13 kommentarer:

Kari sa...

Stilig! Kan man bruke hvilke som helst papir?

Vibeke sa...

Dette var kult!!! Har masse tags som kunne ha trengt litt fornyelse!!!! Takk for tipset:):)

Anonym sa...

De ble knalltøffe, Hilde!!!

Mona

Mariannes Kort og Stempling sa...

Kjempe flotte;-)

Kristin sa...

Fy søren, dette var råtøft! Dette må jeg virkelig teste!

Berit sa...

Det var da er merkelig sammentreff av kaffe i dag ;) Men kaffe er flotters å bruke til innfarging ;)
Jeg har brukt sjokoladekaffe i det siste og det oser på scrapperommet. Skal jammen prøve å putte på noen korn pulverkaffe neste gang! ;)

Sees på fredag! Gleder meg!

KLEM

Heidi sa...

Dette så så stilig og enkelt ut, at i går kveld så måtte jeg bare prøve. De lå i kaffe over natten, og de har blitt kjemefine, strødde på litt kaffe og nå ligger de til tørk. Problemet er jo at dette sikkert tar en liten evighet. :fnis:

Tusen takk for tipset. Gleder meg til jeg kan ta dem i bruk.

Heidi

Filharmonica sa...

Stilig Hilde :-) Dette må jeg prøve!

Jeg har tagget deg. Ta en kikk i bloggen min :-)

Heidi sa...

Kjempelekkert!
Har masse sånne tags som jeg har farget med te og de dufter aldeles nydelig.

Klem fra Heidi

ania sa...

Dette så artig ut :P Jeg er lat og bruker tagene som underlag til teposene når jeg har laga te..blir da ok bakgrunn av det og, tar bare litt lenger tid hehe :p

Bendichte sa...

Hei Hilde! Takk for supert treff! Så mange hyggelige og flinke scrappere du hadde samlet! Og gjett hva jeg kjøpte i går......pulverkaffe....så nå skal det testes....de du hadde laget var nydelige!
Fra Bendichte - har det regnet på vestsiden av den store dammen? Her høljet det ned en times tid!

Fatima sa...

Jeg liker ikke kaffe men jeg likte veldig godt disse taggene. Har nå laget meg noen.
Jeg har tagget deg i bloggen min:)

Fortsatt god søndag.

Jorunn sa...

Ai...stilig!!! Må prøvast!!! :)