tirsdag, november 18, 2008

Hatt en god fridag i dag. Vært litt husmor, laget en god middag, som gleder de storspiste i familien... i en eller hektisk hverdag!
Så har jeg prøvd å komme igang med årets julekort.... Og dette skal jeg si jeg har grudd meg litt til... Har i forbindelse med jobb tenkt jul helt siden august.. Med planlegging og innkjøp av julestempler og juleark.. og når sant skal sies er jeg nesten lei hele jula før den kommer...

Så for å i det hele tatt greie å begynne på julekortene mine har jeg gravd ned i haugen med gamle julestempler*rødme* (den haugen er faktisk ganske stor)... og jeg har ikke brukt ett eneste juleark. Derimot har jeg brukt de nye arkene fra MME, Loundry Line. Ikke har jeg valgt tradisjonsrike julefarger, ei heller min tradisjonelle måte å fargelegge på... jeg har vel knapt fargelagt i det hele tatt...

Hvis dere ser godt etter på kortene kan dere se noen tekststempler... De er laget personlig til meg... og det finns ingen andre som har de... Det ene "fredfull Julefeiring" og det andre er et rundt stempel med teksten "En snørik og vakker jul, fra fam Røisehagen" Stemplene er det "krumelure" som har laget .
Jeg er kanskje litt "sær", men når jeg holder på med så mye stempler og ark hele døgnet... er jeg noen ganger avhengig av å tenke helt nytt for å finne inspirasjon.

Kanskje ikke kort som faller ismak hos "hvermannsen", men jeg liker de sånn, og det er viktigst for meg!! og inspirasjonen...ja den er tilbake for fullt!!!

...og for de som lurer...blomstene er "rykende" ferske, rett fra Kina!! Kjøpt på Ebay!!!...... forøvrig farlig moro!!!!

....ups!!! Glemte nesten..... Alt det "hvite" på kortene er Gesso!!! Har teste ut det litt, med god veiledning av Linda/Salte.. Tusen takk for tips Linda!!!
















17 kommentarer:

Anne Kristine sa...

Ååå de er jo bare så flotte!!! Liker detaljene dine og den rufsete stilen din. Herlig..herlig..Hile og takk for all inspirasjon du gir.
Klem fra Anne

Salte sa...

Åååå herlig Hilde!!!! Deilige julekort *digger digger*

Kaia sa...

Kjempeflotte julekort.
Kult med noe utradisjonelt.
Takk for titten :o)

Heidi sa...

De ble jo kjempelekre og ikke minst veldig utradisjonnelle. Sikkert derfor jeg likte de så godt også. Alltid spennende å se hva du lager for noe

Klem fra
Heidi

Mariannes Kort og Stempling sa...

Flotte kort Hilde ;-)

Torill sa...

Synes de var skikkelig flotte jeg!!! Julete eller ikke! De var jul for meg! Tusen takk for inspirasjon!!!
klem

Madam sa...

Kjempeflotte julekort. Veldig fint med noe som er litt utradisjonelt men som likevel er veldig "julete".

Kirsten sa...

Nydelige kort Hilde! Du er et vell av inspirasjon - takk for at du deler!

Vibeke sa...

Disse var helt utrolig flotte!!! Dette er nok de herligste og kuleste julekortene jeg har sett!!! Helt knall!!!:)

Daniel Askeland sa...

WOW!!

Hva mer skal jeg egentlig si?

Fy flate.. du er så J##### dyktig! ;P

Mvh
Daniel

Trine's kosekrok sa...

For en kreativitet du besitter Hilde. Disse kortene dine er jo bare helt fantastiske.

Sees i morgen på treffet.

Klem...Trine

janne iselin sa...

Fantastiske julekort!!!!!!!

Gro aka emrille sa...

Helt helt utrolig nydelige!

Elisabeth sa...

Så søte kort du har laget, du er bare kjempeflink! :D

Marit sa...

Se der ja..nå har du jammen tryllet frem noen lekre kort igjen. Det ble utrolig kult med gessomalingen.

neeta sa...

Så masse fine julekort du har laget i det siste:) Liker brunt på julekort og arkene var kjempeflotte:)

Aud sa...

Oj, så masse lekkert!♥
Du er virkelig kreativ og flink!