tirsdag, mai 12, 2009

Ja, så er vi i innspurten for russen.
Siste uka nå med feiring. Stempelgalrussen er stort ett innom og sover og spiser om dagen.
Han var på Tryvann i helga, og etter å ha jobbet i to dager nå er det på'n igjen med fest og moro.
De har det kjempegøy og jeg unner dem all moro de kan få. Men jeg er nok av den typen som også er litt bekymret innimellom..... Stoler såpass på han at jeg regner med han skal greie seg bra.... men han har gjort noen rundkast både her og der som gjør at jeg som "hønemor" tenker litt! Ryggen er fortsatt ikke helt god, så han må være forsiktig!
Ellers tenker jeg på en ting.... har dere lagt merke til at russen ikke bruker russelua si lenger??!!
Den ligger her i skapet like ren og pen.... har jeg gått glipp av noen kapittel?? er det lenge siden russen sluttet å bruke russelue?
Brukte ikke vi den hele tiden når vi var russ??.............. det er da ikke så lenge siden jeg var russ forresten..........tror det var i "fjor"......eller var den i forrige århundre en gang....jo det var visst det.... 1987

Nå er vel alle i full gang med å stryke bunadbluser og pusse sølvtøy??!!
Lykke til!





10 kommentarer:

papirdilla sa...

Skjønner godt at du er litt bekymra. Men, det vil jo helst gå bra:) Kanskje vi husker litt for godt, siden det ikke er så lenge siden vi var russ, mener jeg..!!

Kjempetøff LO, men det er jo ikke noe nytt....

Hanne:)

MonaV sa...

Tenker Simen har det helt topp om dagen jeg.....har du forresten husket å spørre etter russekort for meg? Det må jeg ha vettu!!!
Flott og minnerik russe LO du har laget.

RitaK sa...

Artig russe-LO... Og du vet vi mødre er vel ikke helt friske hvis vi ikke bekymrer oss litt, hihi... Nei, trodde de brukte lua jeg... Må man ikke ha den for å ha div knuter og rariteter i da?

Monica sa...

Russetida må nytes, han har det sikkert helt toppers!! Jeg brukte heller ikke russelua mi og jeg var russ i 19 et eller annet :)))

Scrapping- og hundedilla sa...

Hmmm- trodde man måtte bruke russelua til å henge seigmenn, kjærlighet på pinne og kondomer i jeg?? Ja, sånne knuteregler, altså...
Vi brukte da russelua "støtt", og det er da ikke SÅ lenge siden?? Vel,når jeg tenker meg om var det visst den gangen vi brukte russedress og ikke snekkerbukse (les: 1989)...

Skikkelig tøff russe-LO! Som alltid kommer det noe fint fra deg!

Synes du bare skal fortsette å være LITT bekymret- det er vel bare sånn det er å være mor. Det hører liksom med til jobben!
Ha noen fortsatt fine og produktive mai-dager!!

Hege:)

Lena Katrine sa...

Kjempekul LO, Hilde! Russetida må jo også dokumenteres, og det har du gjort med stil ;o)

Ha en fin dag!

marita sa...

Er ei litt bekymra "hønemor" jeg også Hilde. Russelua til min datter ligger like fin her den også. Var ikke med på russetreffet på Lillehammer heller. Da jeg spurte sa hun at ingen bruker lue.
Ha en fin mai måned Hilde:-)

Fatima sa...

Herlig Russe LO. Han klarer seg helt sikkert fint. Vi var jo russ i det forgje århundre eller noe......
Russelua hang på "hele tiden" da

Monica Anderberg sa...

Härlig LO! Du får göra en till efter 17 maj så man får se hur det verkligen var, hehe
Monica

Anne Karin sa...

Kjempe fin LO!!