tirsdag, juli 28, 2009

Skal det være en kake??
En liten forhistorie må til her. Stempelgalmannen og jeg har som mange av dere vet vært på en liten "maratonferie" gjennom høye fjell og dype daler, ytterst i havgapet og tett på "trønderbarter"...På denne reisen var det ikke innlagt tid til shopping for undertegnede, men jeg hadde jo gjort grundig forarbeid, og ettersom det var jeg som styrte både GPS og NAFbok, greide jeg å "tilfeldigvis" styre vår svarte Passat innom Spjelkavik og Familieminner.
En nydelig butikk med upåklagelig service fra en utrolig søt dame!!! Tusen takk til deg!!
(gi et lite pip da vel hvis du ser dette)
Og det var her inne i min søken etter nye produkter og gode ideer, at jeg kom over et nydelig fat fyllt til randen av kaker!! Kaker selv jeg kan spise uten på behøve å telle kalorier!!
Tenkte at noen slike kaker skulle jeg lage meg.... så når jeg kom hjem søkte jeg opp på nettet malen på kakestykket. Så den var grei å lage..... da var det bare muffinsen igjen..... hvordan hadde de laget den da..... jeg knotet og prøvde meg fram litt..... men det var ikke før i dag tidlig når jeg var inne hos Bibbi http://bibbisdillerier.blogspot.com/ at jeg skjønte hvordan.
Jeg fant da en link til Youtube, som viste meg hvordan...
Så da ble kakefatet mitt komplett..
Det eneste jeg må skaffe meg er noen isoporkuler i rett str, for de jeg fant i dag var ikke optimale, derav en muffins som ble litt for "flat" etter min smak!
.øvelse gjør mester sies det!







Stikk gjerne innom på en kopp kaffe og et kakestykke!

11 kommentarer:

papirdilla sa...

Dette så fristende ut:) Lekre var de, Hilde! Kaffen må jeg ha til gode, men synet kan jeg nyte. Reiser til Danmark nå i natt.

Ha ei fin uke:))

RitaK sa...

Nydelige Hilde :-)
Men som vanlig kom du meg i forkjøpet, for jeg hadde nemlig sett disse på nett for en stund siden, men ikke rukket å lage dem. Typisk meg!!!

Hildegunn sa...

Utrolig lekre!

MonaV sa...

ÅÅÅ har du rukket å "bake" du da?
De var bare såååå utrolig lekre. Den ene ser da virkelig ut som den har marsipanlokk på seg.
Et fat med disse kommer virkelig til å ta seg ut i butikken "vår" Hilde:):)

Klem

Berit sa...

Mmmmmmmmmmmmm!!!
Og helt uten en kalori!!!
Disse er helt herlige!!!

Fortsatt go' ferie!
KLEM

Kaia sa...

Disse så da lekre ut.
deilig med kaker uten kalorier !!
Ha ei flott uke.

Klem fra Kaia :o)

Mariannes Kort og Stempling sa...

Nydelige kaker Hilde ;-) Får nesten lyst til å spise dem!!

Sue sa...

Absolutely stunning. Very clever.
Sue xx

Lyndall sa...

beautiful

Liv sa...

Heisann! Så bra at du ble inspirert av å komme inn på butikken vår, og kjekt at du fikk god hjelp. Inger er bare utrolig flink, og et oppkomme av gode ideer.Skal hilse så mye fra henne. Ser at muffinsdilla brer seg over det ganske land, nå, og det er jo morsomt! Du får ha en trivelig dag! Hilsen oss på Familieminner!

Scrappegal sørlending sa...

STIIIIILIG!!!! :D