fredag, desember 11, 2009

Og så var det plutselig helg igjen.
Ukene flyr avgårde, snart er jeg iboks med julegavene, julebaksten "hopper vi bukk" over. Julevasken, tja.... den tvinger seg vel frem etterhvert.
I dag har jeg handlet litt smågaver, og gjort ferdig noen prosjekter, så får vi ta en opptelling og se hva vi mangler av gaver i løpet av helgen.
I morgen tidlig skal Sondre og jeg på Lucia konsert i Gjøvik kirke. Det gleder vi oss til og vi regner med at julestemningen vil komme sigende.
Ellers jobber jeg fortsatt med julekort, tror jeg snart er ferdig.... eller blir man noen gang det....

Et julekort jeg har laget med ark fra Maja, klippeark fra Minnehjørnet, blomster fra Prima






Så til det som denne uka har blitt en farsott i butikken hos oss på Gjøvik. Rita http://ritaskosekrok.blogg.no/ , hadde laget noen poser til et lite "privat" treff i butikken. Vi hadde symøtegjengen på besøk, og vi skulle lære bort litt enkle kort og pakkelapper.
Malen til de under her har hun funnet i Gudruns papirblogg.
Jeg fikk litt dilla på disse små posene, og har laget en stor bunke.....
På årets siste treff i butikken(se lenger ned) ble disse også en "hit" , så det ble laget mange av disse på noen timer..

Dette jeg viser dere her først av en lite gave til Siv som fyller år i morgen. Hurra for deg Siv!
Stor klem fra meg!!



Så til en julevariant, som jeg har utstilt i butikken.



Legger og ved litt bilder fra gårsdagens treff. En stor gjeng skravlegale, lattermilde og herlige damer.
Først ut Anne Lene og Tonje.
Tonje er en mester til å male med distress, og jeg blir helt målløs når jeg ser hennes arbeider. En av de dyktigste innen sitt felt, det mener jeg!!!

Anne Lene jobber flittig!!
Anne Lise liker å holde system i sakene sine ser vi!!

Siv og GunnAstrid er lattermilde som alltid!! fnis...

Noen ganger tenker jeg at utenforstående nok vil mene vi er GALE..... treffene våre er høylydte og morsomme.... Vi ler av det meste, og av de fleste.....
Nå skal jeg pleie meg selv og familien min..... vi fikk alle vaksine i går og er litt småhanglete hele gjengen i kveld... og jeg er i tillegg litt mørbanket etter et svev på glattisen i går....(og far, hvis du leser dette...... ja.... jeg er nok lik mamman min..... men det er ikke så lett å holde seg på beina da....snufs..)


3 kommentarer:

papirdilla sa...

Nydelig kort. Tror kanskje jeg må lifte det en dag.... Hvis jeg får lov??? Gaveeskene er skikkelig fine. Driver akkurat og forbereder noen sjøl. Kjekke til smågaver:)

Tok vaksina på onsdag og var helt slått ut i går. Følte meg ganske pinglete da, så det er godt å høre at det er flere som reagerer:)

Ha ei koselig helg. Og gled deg til Lucia-konsert. Det er nydelig og stemningsfullt. Skal ikke dit i år sjøl:(

Heges lille hobbyverden sa...

Nydelige kort, Hilde!!! Nå har jeg også fått kjøpt inn papir til smågaver jeg skal gi bort til de seks som skal jobbe julekvelden på avdelingen vår..

Håper dere alle føler dere bedre etter vaksinen snart! Influensasymptomene gikk over i løpet av ett døgn for min del.

Og du- prøv og hold deg på beina da- du vil vel ikke tilbringe jula med gips og krykker??? (Selv om det åpner muligheten for å sitte stille og scrappe..)

Kos dere på konsert i morgen!! (Jeg skal sitte og svette i timesvis i en klam og varm svømmehall).

Anne Kristine sa...

Ååå så nyydelig og stemningsfulle julekort!
Ønsker deg en riktig god helg
klem Anne