mandag, desember 13, 2010


Juleforberedelser med konfekt og marsipan.

Jeg får nok innimellom litt"pepper" og noen "skrå" blikk, fordi jeg ikke baker til jul.
Har bakt litt innimellom også, men det har skjelden blitt vellykket.
Derfor har jeg for lenge siden bestemt mer for at dette vil jeg hverken bruke tid eller energi på!
Ikke syns jeg det er noe spesielt gøy heller.
Mar kan få kjøpt det man trenger, og så er det bestandig noen som kommer stikkende med litt kaker til meg.


Men Søstra mi ville det anderledes i år.
Hun er et supermenneske som både får til, og rekker alt mulig rart av forberedelser i tillegg til full jobb.
Så dagen ble satt, ingredienser ble kjøpt inn....*les* -Søstra mi handlet inn det meste... jeg kjøpte cellufan og glasskrukker, og hun og Kristina kom til meg i dag klare til dyst.

Planene var klare, Kari og Kristina på kjøkkenet, med meg som "assistent"... hva det måtte bety..(for jeg duger egentlig ikke....)
Jeg sto for innpakning,utforming, mens de andre to skulle ta seg av pirkarbeidet på kjøkkenet.

Det skal sies da, at jeg, ...ja JEG laget marsipanen... dvs... knadde den sammen... *litt kredit kan jeg jo ta*
Det var vel egentlig Kristina og Kari som stor for jobben der og.... ved å på forhånd skolde og tørke mandler og male de...*rødme*

Men hvertfall, det jeg vil fram til..er at
VI VAR SÅ FLINKE ATTE!!

på menyen i dag sto følgende:
-Brente mandler
-jordbær seigmenn(det ble ikke menn men firkanter)
-hjemmelaget marsipan
-Mozart kuler
-sjokolade og karamell konfekt med Maldonsalt

og vips etter mye "grising" på kjøkkenet sto alt ferdig.
Her kommer et billedras.










Så blir det nok jul alikevel i det "stempelgalske" hjem!


10 kommentarer:

MonaV sa...

Mmmmmm....snadder!!!
Og nydelig og delikat innpakket.

Ha en fin fridag Hilde.

Scrappelise sa...

mmmmmmmmmmmmm- du er så flink så! Og så pent det ser ut da, det er det bare du som klarer der i gården tenker jeg!

Vibeke sa...

Dette så godt ut - mye bedre enn julekaker!!:)
Nydelig innpakket :)

HegeT sa...

Her var det mye snadder...*nam-nam*...
Og så koselig å gjøre sånne ting sammen....da blir jo de kjedeligste ting morsomme..!!..

Kos deg med alt du skal gjøre før jul...
klem
HegeT

Mette sa...

Dette så virkelig godt, skikkelig snadder!!

Så flott kort under her! Bra du likte stemplet og hyggelig hvis jeg kan være til inspirasjon:)

Klem Mette

Fatima sa...

Lekker innpakkning.Og heldigvis finnes det søstere som kan andre ting enn det man selv kan. Høres ut som dere hadde en fin dag.

Hege sa...

Jammen godt å se at det er flere enn meg som verken baker eller gjør andre store "må-gjøre" før jul! Jeg har da heller ingen søster som kan dra meg med, så her i heimen blir det nok med kjøpekaker og kjøpegodis... MEN jeg greier å proppe i meg det også jeg!

Ha en fortsatt flott mandagskveld!

Klem Hege

Ida sa...

Så masse fint å se i bloggen din! Noen flinke damer som har vært i sving til jul!:)
Legger meg til som følger!
Ida

Marianne sa...

Åhhh, hærlighet... dette var da virkelig til å få vann i munnen av.
Kos deg:-D

Kort-amatør:) sa...

Nammenam!!!!!!!