onsdag, desember 21, 2011

Tror det snart er jul jeg!

Har et par dager fri nå og holder på med litt juleforberedelser.
Alle kortene er ferdige, julematen er handlet inn, huset er snart ferdig pyntet/eller hvertfall planlagt...
I dag har jeg også bakt noen av våre favoritter.
en av de ser du på det underste bildet her.

I morgen skal jeg pusle med siste finishen, og reise rundt med noen julegaver, slik at alt er klart til lille juleaften når jeg er ferdig på jobb. Da er det bare kos i heimen!

Store Stempelgalsønnen er kommet hjem på juleferie, og vi er fulltallige i heimen.

Her er et kort jeg har laget til en god venninne.






Så over til deler av baksten min. Gjærbakst er en av de tingene jeg delvis mestrer,
 og i dag har jeg blandt annet bakt favoritten til den mannlige delen av familien. Småkringler med sukkerdryss.
 Og etter at jeg for noen år siden oppdaget at de i Sverige selger et mye penere
 perlesukker enn i Norge har kringlene blitt mye finere syns jeg!!
Perlesukkeret du får i Sverige er hvitere enn det norske.
og det jeg syns er litt rart med det er at esken er det samme.......
Er det noen som vet grunnen?? vil det norske markedet har "blankt"
 perlesukker og det svenske markedet ha "hvitt"?? (........ja jeg lurer på mye rart.....)



God jul til alle som er innom og leser her hos meg, håper dere får en vidunderlig julefeiring og nyter dagene.

8 kommentarer:

Hege sa...

Ååhh de kringlene så utrolig gode ut!!! Og det svenske perlesukkeret er MYE penere enn det norske..

Kortet du har laget er bare helt fantastisk! Utrolig stilig skrift!

Ønsker deg og dine en vidunderlig julefeiring, Hilde! Så ses vi i alle fall på nyåret- hvis ikke butikken er "bittelitt" lenger oppe en dag i romjula..

Stor klem fra Hege

Jorill sa...

Ingen peiling på perlesukker..
Men kortet ditt var fantastisk flott! Nydelig!!

Ønsker deg ei riktig god jul.
Juleklem

Mette sa...

Tenk så heldig jeg er som kan beundre dette hele tiden♥ Er helt nydelig på alle måter dette kortet!

Nams sier jeg bare....kringlene så skikkelig gode ut...den som er glad i kaker får helt vann i munn av dette! Fint fat foresten....heldige som fikk sikret oss denne go biten!

Kommer innom med julepakke og for å ønske deg god jul på fredag!

Klem Mette

Eddie sa...

Flott kort og de kringlene er ikke bare pene, men ser SÅ GODE ut!!
Perlesukkeret er jo mye hvitere, rart!
Snart er jeg klar for jula jeg og!
Klem fra Anne-Eddie :)

Anne sa...

Nydelig kort, og kringlene ser virkelig innbydende ut!

Det er i grunnen litt rart at det er forskjell på perlesukker i Norge og Sverige, men kanskje det rett og slett er tradisjonsbundet?

Riktig god jul, og takk for masse flott inspirasjon i året som har gått. Det blir hyggelig å følge deg videre i 2012! Og kanskje jeg får anledning til å titte innom butikken i løpet av året også?

Juleklem :-)

Kristine AK sa...

Fint kort med skriften God Jul.
Nam-nam!! gode kaker

GOD JUL OG GODT NYTT ÅR :)

MonaV sa...

Kortet ditt var virkelig unikt og flott Hilde.
Og kringlene.....mmmmmm, så skikkelig gode ut

Ønsker deg og dine noen koselige juledager med masse kos og hygge.

Klem

Bastelfrosch sa...

Wunderschön gemacht!!!
Ich wünsche Dir frohe Weihnachten!
Annette