tirsdag, mars 20, 2012

Matavfallspose kort!

På Totentreffet fikk jeg inspirasjon til et slik kort. Det er laget av en matavfallspose, og ideen har jeg fått låne av Lin Monica. Tusen takk til deg for at jeg får hente inspirasjon fra deg!!

Altså, kortet er laget av matavfallposer, som vi får i bøttevis av kommunen.
Mange kommuner vet jeg har slike poser, men ikke alle.

Jeg har for noen år siden laget minialbum av slike poser, men ble på et tidspunkt veldig lei disse og la de tilside... men nå kommer posene altså "til nytte" igjen. Hihi.



Jeg har brukt mønsterark og klippeark fra Pion. div blonder og bånd, samt osteklut. Stempler fra Inkido og Kort og Godt.
Punchene er fra Martha Stewart.

Alt dette finner du hos


Dette er det andre kortet jeg har laget rundt denne lesten, det første ligger i butikken vår til inspirasjon for kundene.






22 kommentarer:

Trine sa...

Å for et nydelig posekort:)
Her i kommunen får vi utdelt grønne plast poser, så de egner seg ikke noe særlig til kort:)
Heldig dere:)
Ha en flott dag i fin været!
Klem,Trine.

Marianne/skorpionen sa...

Så lekkert og for en genial idé å bruke disse posene (har vel hundrevis i kjelleren tror jeg :D )

Maria Therese sa...

Nydelig ♥

Synnøve sa...

Berre lekkert <3 <3

Elin sa...

Så lekker Hilde! Og for en super ide... Jeg har også et ukjent antall av disse i kjellern, og jommen har jeg tenkt å leite de fram :D

Cathrines-creative sa...

Utrolig lekkert, sånne poser har jo jeg og liggende i en stor kasse med annet som jeg har tenkt kan brukes til noe...he he...takk for ideen....

Hege sa...

Utrolig lekkert!!!! Må se IRL!!!

Klem :)))

Scrappelise sa...

Gjennomført lekkert hele veien, og så bra idè! :-))

Ann Kristin sa...

Super flott kort, dette er jo bare sååååå fint!!!!!!!


En kjempefin ide, driver selv og lager et sånn kort.

Klem Ann Kristin

Marte sa...

Inspirerende, spennende og søtt - som alltid! :)

Eddie sa...

Kjempeflott!!
Nydelig!! Så lurt!! Men her i vår kommune må vi kjøpe posene, de er
knalldyre... Men har laget mange kort av lunsjposer tidligere!
Klem fra Anne-Eddie :D

GryA sa...

Helt fantastisk nydelig! Her får vi ikke utdelt noen verden ting...æsj...men jeg vet mamma får. Kanskje jeg må be henne ta med seg noen i påska!

RitaK sa...

Kjempeflott måte å bruke avfallsposene på dette Hilde. Nydelig kort :-)

Trine sa...

Hei Hilde:)
Jeg har brukt E47-44-43-42-41-41 på håret og strømper. På skoene E79-74-71-70. Ellers er også E23-26-27-29 også fine brun farger.
Klem,Trine.

Lill sa...

KNALLFINT..
I bergen har vi ikke matavfallsposer..
deverre...så jeg får desverre ikke prøvd dette..

ha en flott dag
klem fra Lill

Aina sa...

Wow, så nydelig. Og så jeg som har så mange sånne poser liggende. Har nok tenkt tanken på noe sånn, men turte ikke kaste meg ut i det. Men nå ble jeg virkelig inspirert :)

Anita sa...

wow.. hvorfor har man ikke kommet på dette før. tusen takk for tips, og for et nydelig kort :)

Filharmonica sa...

Ja, hva kan vi ikke bruke søppelposer til :-) Kjempelekkert kort! Ble inspirert til å lage et selv, men her i kommunene er det ikke matavfallssortering. Men... jeg "rappet" noen gråpapirposer i omlag den størrelsen på Søstrene Grene i forrige uke... de duger sikkert også :-) Ha en flott dag i vårsola :-)

MonaV sa...

Vakkert Hilde:):) Og så gøy å lage!

Papirdilla sa...

Nyyydelig!!! Tenk å trylle fram noe så vakkert av en søppelpose:)
Klem,
Hanne

Beatemor sa...

Åååå - så nydelig! Dette var bare utrolig skjønt. Så mange herlige detaljer. Takk for inspirasjon :-)

Heidi sa...

Kjempelekkert kort du har laget!
Nå ble jeg veldig misunnelig på deres flotte poser, i Oslo er det tynne plastposer å få.