fredag, mars 22, 2013

Ikke akkurat påskeinspirasjon men.....

Jeg har midt oppi alt rotet her hjemme fått inspirasjon til å lage et posekort.
Har grublet litt på det er stund og nå ville det plutselig ut i verden.
Har hatt så lyst til å lage et kort med et kremmerhus på.... og jeg veit at de ble litt mye volum på dette kortet, men det bryr jeg meg ikke så mye om, liker godt at det er lag på lag og 3D effekt, og at kort ikke blir "flate".... og det kan man vel ikke beskylde dette for å være??!!
 
Har brukt ark fra Maja Design, div blomster, osteklut,
 et kremmerhus som er brettet av en gammel bokside.
Stempler fra Kort og Godt og Stampin Up.
Tekststripene er fra et av mine klippeark.
Blonde fra Kort og Godt.



 
Ellers blir det noen rolige dager her på meg. For første gang på veldig mange år er jeg jobbsøker,
etter av vi denne uka la ned Papirpikene. Så om noen der ute her en jobb til meg får dere rope ut!!!
 
Har nå fyllt opp hele garasjen, rommet til Simen og hele scrapperommet med "etterlatenskaper" etter butikken, så den nærmeste uka går med til å rydde, kaste og stable det rundt omkring.
Men når Stempelgalmannen får påskeferie i slutten av neste uke, skal vi kose oss noen dager.
 Alle "søstrene Nilsen" m/karer skal da møtes hos min størstesøster i Stavern
. Og det gleder jeg meg veldig til.
 
Og så må jeg fortelle at jeg holder på å lære meg å hekle....det er ikke så lett som jeg hadde ønsket, men jeg øver og øver!!
Slik at det kan bli heklekanter på klutene jeg strikker.
 
God helg og god påske der ute i verden!

11 kommentarer:

RitaK sa...

Wow! Genialt og vakkert kort Hilde :-) Lykke til med ryddingen, og riktig God Påske!

Anne Lise Grindvold sa...

Å, dette var aldeles nydelig Hilde! Og det passer vel både til påske og ikke minst nå mot våren. Tenker det blir fint i Stavern også, og om været holder.. da blir det sikkert helt supert. Ha ei riktig god påske og lykke til med jobbsøking. Påskeklem og sol til deg!

Marianne H sa...

Så lekkkert med masse flotte detaljer. Boksida rundt blomstene er helt genialt. Ha en fin dag ogei alle tiders påske. Påskeklem til deg.

Berit sa...

Hvem sa at kort må være flate?? De skal jo ikke inn i album ;)
Dette her er jo aldeles nydelig! Så flott med et kremmerhus fullt av blomster!!!

Ta deg noen fortjente dager med kos og hvile - !
Ting ordner seg for snille jinter - æll så er det også så at alle vi andre kjæm jo dit vi vil -- bare vi er tålmodige og ratt litt kreative også ;)

Ha en fin påske!! KLEM

Tone M. sa...

Aldeles nydelig kort, og 3D er bra;)

nergele's puslerier sa...

Smart ide og ett veldig flott resultat...får kortet plass i en clearbag da?
God tur til "varmere"strøk og det blir sikkert en fin fin påske for deg å....

Kjersti sa...

Et nydelig kort Hilde, lekkert med det kremmerhuset!
Og som Berit sa...det ordner seg for snille jenter vet du - kos deg i påsken:)
Klem fra Kjersti:)

MonaV sa...

WOOOW HILDE!!!!
Dette var fint det....noe så genialt:)
Stor liftefare her ja:):)

Ida sa...

Dån!Er det mulig..så lekkert!:))
Kjempeide, forstår at du ville prøve denne.
God påske, lykke til med rydding og hekling!:))
Ida

Anja Kortkreasjoner sa...

Virkelig ett lekkert kort - helt nydelig med det kremmerhuset på :)
absolutt ett sånt kort jeg bare får lyst å lifte med det samme!
Lykke til med jobbsøken, kan ikke tenke meg at det skal by på problemer
God påske så lenge
Klem, Anja

Anne sa...

Aldeles bedårende vakkert! Veldig flott med mye volum, synes jeg :-)

Supersøte tøfler du har laget over her også, det frister å prøve seg på dem, så takk for at du deler oppskriften!

Lykke til med jobbsøkingen, håper det løser seg raskt :-)

God påske!