tirsdag, mars 26, 2013

Lommetøfler

Jeg har de siste dagene kost meg med å strikke "lommetøfler"
Navnet kommer muligens av at de fint kan passe i lomma, og ta med på tur...
eller??
De er i hvert fall fine å ta med i veska, og om du blir kald på beina, kan du lett "kjippe" de på deg....
 
Slik ser de ut:
Hanne/svigerdattera har vært så snill å hekle blomstene for meg :-)
 
 

Og slik ser de ut når du har de på beina...
Syns de er søte jeg...







 
Nå er det snart på tide å komme seg ut i sola:-)))))
 
Jeg har brukt p 3 og Dale Falk
Legg opp 5 m og strikk 5 riller (frem og tilbake)
Fortsett med riller, og øk på starten av hver pinne til 23 m
På neste pinne øker du til 46 masker.
 Nå strikkes vrangbord - 2 rett og 2 vrang i ca 15 cm
Så strikkes maskene to og to sammen til 23m på pinnen igjen
Strikk riller videre, og fell 1 maske i starten av hver pinne til du har 5 masker igjen
Strikk 5 riller og fell av.
 så er det bare å sy sammen i hver ende og sy på en blomst eller knapp :))))))))))))))
 
Og du får et par tøfler på ett nøste.
 
Lykke til om noen flere vil prøve.

6 kommentarer:

MonaV sa...

Supersøte!!!! Og jaaaa sånne skal jeg strikke meg:):)
Tusen takk for inspirasjon og oppskrift.
Og tusen takk for koselig formiddagsbesøk i sola i dag:)

RitaK sa...

Så fiiiine Hilde ;-)

Pinklady 68 sa...

Kjempefine og veldig søte:-)

God påske! Klem Laila.

Mette sa...

Kjempefine og søte tøfler:) Må bare si at jeg ønsker meg slike...fnis:)

Klem Mette

Beatemor sa...

Flotte tøfler. Og de hekla-blomstene var bare prikken over i-en :-)

Anonym sa...

Amazing! This blog looks exactly like my old one!

It's on a totally different subject but it has pretty much the same layout and design. Superb choice of colors!

Review my blog post: new free dating site