torsdag, juni 13, 2013

Bakers Twine

Jeg er av de som bare EEEEEEEEEEEEEELSKER "bakers twine"
og er du også det kan du etter hvert scrolle deg nedover og få et morsomt tips.
 
Surfet i går rundt etter denne tråden som er så anvendelig, og kom over en tutorial
på hvordan man enkelt lage slik selv. Og ettersom jeg er glad i å lage min egen pynt, måtte jeg jo teste det ut!
 
Jeg bruker masse av denne tråden, og mangler stadig vekk noen farger.
og nå kan jeg jammen meg lage den så den passer akkurat til det prosjektet jeg vil ha det til.
 
Det du tenger er følgende:
Heklegarn i hvitt, jeg bruker 12/4 (kjøpt på Europris for kr 25,-)
Copics tusjer (event. promarker, eller andre alkoholbaserte tusjer)
en linjal (eller noe annet du kan surre tråden rundt)
2 tapebiter
 
.....og så er det bare å sette i gang.
 
 
 Surrer først tråd rundt linjalen og dytter de tett sammen, fest hver ende av tråden med en tape bit.
 Så starter man "fargeleggingen"  jeg farger diagonale striper både på fram og baksiden av linjalen..
 Sånn ser det ut når du er ferdig.
 Og visp har du dine egne "bakers twine"
Enkelt og greit.
 Her ser dere noen av de jeg ha laget meg!
 Og tilslutt på et ferdig prosjekt!

15 kommentarer:

Trine sa...

Genialt:)Dette liker jeg:)

Ha en fin sommer dag i kulda:)
Klemmer fra Trine.

RitaK sa...

Tøft!

nergele's puslerier sa...

Smart

Heidi`s roteloft sa...

Å så genialt og så enkelt.
Kjempeflott ide du kommer med!

Klem Heidi:)

MonaV sa...

Genialt!!!
Men vi som ikke har tusjer a......kjøper ferdige "bunter" av deg ? hihi

Mette sa...

Takk for koselig kaffebesøk i kveld ♥ Dette er en super ide, for dette blir fiiiiiint:)
Fine bilder av fine hytta under her, enig at det også er et paradis;) Jeg må også kommentere LO av Mari og Simen....den er helt nydelig, så fint med det røde og svarte i sammen!

Klem Mette

Tuppenshobbyblogg sa...

Tusen takk for " tuttelutten" = tutorialen :)
Dette må prøves ,genial ide .

Klem,Kjersti

Tone-Lise sa...

Så smart :) dette må jo testes ut ;)

Hege sa...

Noe så utrolig smart!!!! Gjett hvem som skal kjøpe heklegarn i morra!!!???? Takk for at du deler dine triks, Hilde!

Og hytta di er et eldorado både med og uten liljekonvall! Det ser helt nydelig ut der!!!

God helg, Hilde!!!


Diger klæm :)

Papirdilla sa...

Supersmart, Hilde!
Til og med jeg kan klare dette, tror jeg.....

God helg til deg!
Klem:)

Pinklady 68 sa...

Så smart:-) Takk for at du deler gode tips!

God sommer! Klem Laila.

Anonym sa...

It's hard to come by experienced people on this topic, however, you sound like you know what you're talking about!
Thanks

my web site; tarot de Marseille :: ::

Synnøve sa...

Genialt!!Tusen takk for at du deler:)
klem

Anonym sa...

I enjoy what you guys are usually up too. This sort of clever work and reporting!
Keep up the terrific works guys I've incorporated you guys to my own blogroll.

Here is my site; voyance :: irisvoyance.com ::

annekescardart sa...

What a lovely idea. Never thought of it mydelf. And you make beautiful projects, love your work. Thank you for showing. Anneke.
www.annekescardart.blogspot.com