mandag, juni 03, 2013

Marmaris mai 2013

 
Vårt paradis på jord!
 
Som mange av dere vet har vi et paradis på jord som vi elsker å reise til.
Gjerne et par ganger i året.
Stedet er Marmaris i Tyrkia.
 
Vi har et fast reisefølge, våre aller beste venner.
Et av parene, Mette og Hans Ole bestilte seg tur nedover tidlig i vinter, sammen med Mettes søster og hennes mann.
De var veldig ivrige på at vi skulle være med, MEN denne gangen hadde vi pønsket ut en liten plan......
og den har vi fulgt i hele vår.... nemlig å bestille tur nedover og sitte der nede og vente på vennene våre når de kom....
Det har vært en hard prøvelse å holde dette hemmelig, ettersom de har vært ivrige på å prøve å overtale oss til å bli med.
...vi hadde hverken "råd" eller "tid" denne gangen....
 
og etter 2 lange måneder med hemmelighold, kom endelig dagen vi kunne reise....
da måtte jeg lure Mette til å tro at jeg skulle til "Halden" med Terje....
for Mette måtte selvsagt innom meg AKKURAT den dagen for å låne en bok.......
 
for å gjøre en lang og morsom historie kort....
Dere kan tro det var noen som ble overrasket når de kom på stranda første dagen og fikk solsenger ved siden av oss..... hohohohoho..skulle sett ansiktene deres...
og den første kommentaren:
"Hiiiiiiiiiiilde, hvor kom du fra??????"
"ER dere HEEEEEEEEEEEEEEEEER????"
 
hihi, skulle så gjerne hatt bilder fra det som skjedde, men det var ikke mulig oppi alle "ståheien"
 
Her kommer bilder fra turen vår.
 
 
 
 Under her ser dere guttene på vår favorittrestaurant, Mr Ali. Ferit og Tanju.
Vi har kjent disse i mange år nå og fulgt med de mens de har bygget seg sin egen arbeidsplass.
De har kjempesuksess og er veldig godt likt.
Vi kan ikke få fullrost deres vennlighet ovenfor oss og alle andre som kommer til Mr. Ali.
Restauranten deres ligger i år på første plass i Marmaris på Tripadvisor :-))
og denne uken var det en reportasje om Marmaris i Se og Hør, hvor guttenes restaurant var nevnt som byens beste!!   
Denne gangen bodde vi på hotellet som er i etasjene over restauranten, AliBey, og de har verdens beste service!! og tenk å våkne opp til bølgeskvulp rett på stranda.
(Bildet av Ferit og Tanju har jeg lånt fra FB, ettersom jeg ikke fant et bilde av de i farten her. Bildet er fra 2011)
og her ser dere utsikten fra hotellrommet vårt :-)))))
Dette ble et langt innlegg med mye skriving.... men jeg vet at mange av dere lurer på hvordan vi har hatt det.
Som dere nå sikkert har skjønt:
VI HAR HATT DET HELT PERFEKT!!
Takk til reiseklubben for enda en nydelig ferietur.
Jeg lover at vi heretter skal spille med åpne kort!
Og til Mette og Hans Ole, takk for at dere satte pris på at vi ble med på tur...
som jeg sa... vi kan ikke la dere reise dit alene!!! NEVER!!!!
 
Nå får vi starte nedtellingen til neste tur!!!
det er : 86 dager, 2074 timer og 124453 minutter til vi reiser
FRA NÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!

6 kommentarer:

Scrappelise sa...

Ho-ho! Så herlig, bare synd du ikke har bilder av Mette i DET øyeblikket!

Pinklady 68 sa...

Helt herlig innlegg:-) Så moro!! Et utrolig flott sted med gode venner...perfekt!!

Ha en fin dag! Klem Laila.

Anonym sa...

You're so awesome! I don't suppose I have read a single thing like that before.
So nice to discover someone with a few genuine
thoughts on this issue. Really.. thanks for starting this
up. This website is one thing that is required on the web, someone with a bit of originality!


Also visit my webpage; voyance par téléphone

nergele's puslerier sa...

Hahahahaha der skulle jeg likt å vært for å se ansiktsuttrykket til Mette....godt hun har godt hjerte-tøft med skikkelige overraskelser det er moro...og dere fikk vel handlet noe å tenker jeg...ble det noe ny koffert denne gang da??

Mette sa...

Ååååå vakre Marmaris, og helt riktig at det er vårt paradis!!! Dere er helt utrolige som klarte å holde dette hemmelig så lenge....Jeg har aldri blitt så overrasket noen gang........og det var bare utrolig moro når jeg forsto at det var virkelighet:):):) Jeg er veldig glad i dere for dere er virkelig gode venner:)Takk for ei flott uke♥ STOR klem♥

Heidi sa...

Helt enig i at det er det kjempeflott ferieparadis og jeg skal dit om 2-3 uker!!!!!!!!!!