tirsdag, juli 30, 2013

Bryllup og hekling.

Nå skal dere få se noen bryllupskort jeg har laget på bestilling i sommer.¨
Det første kortet her er en "lift" av Mona.
Godt å ha noen man kan hente inspirasjon hos når det stopper opp litt.
Kort nummer 2 er litt mer ut fra eget hode.
 



Så over til "Hilde gjør ting hun ikke kan"
(som hun kan allikevel)
Er ikke rent lite stolt, for jeg har lært å hekle av svigerdatter Hanne.
Dette er noe jeg har ønsket meg lenge, men hver gang jeg har prøvd har det bare "tugget" seg til for meg. Ettersom jeg er venstrehendt er det en utfordring for meg å få det til ved å se på og lære av andre.
MEN nå har jeg knekt koden!!!!
 
Her skal dere få se noe jeg har laget siste uka:
Heklede grytekluter
 og tilslutt en liten smakebit på noe som kommer til å blir
KJEMPEFINT
og dette har IKKE jeg heklet selv,
det er det Hanne (min heklelærer) som har gjort.
Hun hekler nemlig et vakkert oldemorteppe til meg.
Nå er hun akkurat ferdig med alle rutene og jeg har festet alle trådene.
Det ligger klart til montering, bare butikken får inn igjen garnet vi trenger.
Blir det ikke fiiiiiint???!!!!!!!
 og jeg lover å vise dere hele teppet når det er ferdig montert.

10 kommentarer:

Scrappelise sa...

Ja det er fiiiint og jeg vil gjerne se teppet etterhvert! Og kortet her er kjempelekkert, sommerlig og delikat! Klem fra Anne Lise.

Mette sa...

Nydelige og lekre kort!! Fikk faktisk lyst til å lage kort nå jeg så dette:) Kjempefine grytelapper, så bra du har knekt koden;) Teppet ditt ser sååå fint ut, gleder meg til å se det ferdig!

Klem Mette

Nora sa...

Nydelige bryllupskort!
Så fine grytekluter du har laget. Men håper at de sorte merkelappene dine ikke farger av i vask.

Det lappeteppet blir sikkert nydelig. Fine farger dere har brukt. Klem fra Nora

Hege sa...

Fantastisk bryllupskort som oser romantikk!!

Og teppet ditt blir noe av det lekreste jeg har sett!!! Fy søren så fint! Og jeg håper du er stolt over heklinga di! Den koden forsøkte jeg å knekke for noen år siden, men det ble visst med forsøket...

Diger klæm fra meg til deg!

Heidi sa...

Kortene er utrolig lekre begge to! Så flott at du har lært deg å hekle, vet at du har ønsket det. Teppet blir kjempeflott.

Kristine sa...

Så kjempe fine prosjekter!
Veldig fine farger, og mange detaljer! :D
Teppe ser også ut til å blir veldig fint! Det blir nok godt å ha til vinteren :)

Ha en fin dag!

Kristine

RitaK sa...

Så fine og romantiske kort :-) Flott at du "endelig" har lært deg å hekle, for det har du jo hatt lyst til lenge... Søte grytelapper du har laget :-)

Hobbykroken sa...

Super fine kort! Og teppet blir nydelig! Neste teppe hekler du nok selv....
Ann Kristin

☥ Kaia sa...

Ååååå så fint...
Hvor mange ruter har hun heklet..
Garntype ?? Heklenål ???
Jeg har også så lyst på et sånn, men føler det er et EVIGHETSPROSJEKT...
Nydelige farger...

Klem fra KAia

☥ Kaia sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.