lørdag, mai 10, 2014

Billedklosser {DT Papirdesign}


Jeg har lenge hatt lyst til å lage noen billedklosser med bilder av familie min. 
Klossene skjært ut i tre, og pusset i kantene, og de er i størrelsen 10 x 10 cm. 
Deretter er klossene malt hvite.
Alle bildene jeg har brukt er printet ut i svart/hvitt. og jeg har rundet hjørnene på alle bildene før jeg har limt de på klossen.
Etter at alt er limt og tørket, har jeg stemplet med mange av Papirdesign sine stempler rundt om på sidene. Deretter har jeg svampet alle kanter med hvit maling.Til slutt har jeg penslet på et tynt lag med Mod Podge, slik at de tåler å stå framme og at jeg kan tørke støv av de.

Så dette blir på en måte en liten presentasjon av meg og min familie.
Vil du være med på billedraset så heng på :-)










8 kommentarer:

Tuppenshobbyblogg sa...

Næmen så stilig !!!
Så fine klosser og en kjempelur ide,dekorativt også.
Disse likte jeg veldig godt.

Klem fra Kjersti

Anne Lise Grindvold sa...

For en jobb - og for et flott resultat! Disse klossene er kjempestilige og svart/hvite bilder er helt perfekt der. ha ei god helg! :-)

morkaren sa...

Sikken en skøn ide, jeg kunne se dem for mig med billeder af mine børnebørn i forskellige aldre. Knus morkaren.

RitaK sa...

Disse "bildeklossene" dine var skikkelig kule Hilde, me like :-)

Synnøve sa...

Fantastisk!!! Vakkert arbeid!!

Pinklady 68 sa...

Åå, såå fiiint!! Utrolig smart idè også:-)..skikkkelig koselige bilder av familien og stempeltekster til.
Ha en fin lørdag!

Klem Laila.

MonaV sa...

Vannvittig flotte Hilde !!!
Er nok stor liftefare blant flere nå :):)

EttenA sa...

Super flotte klodser og en smadder smart ide - den bliver nok liftet!