mandag, november 10, 2014

Mine julekort i Julehilsen -14

Tidlig i mars i år fikk jeg spørsmål om jeg også i år ville bidra med noen julekort til årets utgave av Julehilsen. Og selvsagt ville jeg det :-) Det er veldig hyggelig å bli spurt om å bidra i et så flott juleblad.

Jeg skulle denne gangen jobbe ut fra et fargetema... og fargen var HVIT. 
Vi var så heldige at vi fikk litt nysnø når kortene var nylaget, slik at jeg kunne ta bilder em snø som bakgrunn :-)

Første kort ut er et "vimpelkort" 
Her har jeg brukt ferdige vimpler i papir, som jeg har kjøpt på Søstrene Grene.
Ellers har jeg brukt masse blonder, knapper, utstansede snøfnugg, tekststriper og et personlig poststempel.



papirer jeg har brukt her, er fra Poppydesign,
alle paneler er påført hvit modeling paste. Jeg har påført dette med spatel.
Ellers har jeg brukt tekststriper, knapper, blonder, charms, bakers twine, osteklut.


Så til det siste kortet . Her har jeg også brukt bølgepapp, men av en smalere kvalitet enn den forrige.Denne har jeg sprayet med hvit Gesso spray.
Tagen er stanset ut av en stoffrest. Den er påført maling med spatel. Når alt dette har tørket har jeg stemplet med skøytestempelet. Ellers har jeg brukt knapper, snøfnugg, osteklut, blonder, tråd.
Håper kortene mine har vært til inspirasjon for mange der ute. Jeg selv titter ofte i bladet og plukker inspirasjon til mine julekort

7 kommentarer:

nergele's puslerier sa...

Det er koselig å se "kjente" kunstnere sitt bidrag i bladet og jule korta dine er jo så fine så.
Jeg like veldig godt det med skøyten på...

Ha en ellers fi førjulstid...

Véronique sa...

Kjempe fine julekort du har laget, Hilde :)

Kort og Søm sa...

Så fine kort du har laget :)
Hilsen Fredrikke

Hege sa...

Kjære vene så vakkert! Jeg synes de var flotte da jeg så dem i bladet, men jammen kommer de mer til si rett i litt større format! Det ooooser av julestemning og vinter av hvert eneste ett! Du er så utrolig kreativ, Hilde! Hos deg finner jeg masse inspirasjon når det røyner på i egen hule...

Diger klæm!

Mette sa...

Nydelige kort Hilde som er detaljrike og med personlig preg :)

Klem Mette

Dunja Dücker sa...

So very beautiful creations :) I like them a lot.

Hugs, Dunja xx

Anneke sa...

These are gorgeous. Love your style very inspiring Anneke.